joi, 26 aprilie 2012

Prajitura "cu paharul"


     Iata ca dupa postarea despre 1 Mai m-a apucat probabil nostalgia... si mi-am amintit de o reteta de prajitura pe care o faceam impreuna cu mami. Estre extrem de usor de facut, este foarte ieftina si mie imi place foarte mult. O numeam noi... prajitura cu paharul. Reteta este urmatoarea:

Ingrediente:
  • 2 oua 
  • 250 g zahar
  • 250 g untura
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • praf de copt
  • faina

Mod de preparare:

    Se amesteca ouale intregi impreuna cu zaharul si cu vanilia. Apoi se adauga untura, praful de copt stins cu zeama de lamaie. La final se adauga faina cat cuprinde, pana ce aluatul se poate intinde pe placa de lucru intr-o foaie de 3 mm grosime. Se decupeaza cu paharul. Se pun la cuptor 15-20 min, la temperatura de 120 grade C. Dupa ce s-au racit, se ung cu gem si se lipesc cate doua. 

Pofta buna!

     Hmmmmm.... ma duc sa mananc una, desi, sa nu uitati, ca abia maine vor fi bune pentru ca gemul va fi absorbit si prajiturelele vor fi mai moi... Spor la treaba! E foarte usor si ieftin si le poti da copiilor in loc de biscuiti. Ce se vor bucura copiii maine dimineata cand le voi pune cate o prajiturica langa iaurt!
     Si... uite ce nu fac eu pentru voi... e aproape miezul noptii, dar am facut si o poza, ca sa va arat ce am lucrat eu in seara asta. Am vrut sa fac mai multe poze, dar s-a terminat bateria... sorry... Pa, noapte buna!

oana p.

9 comentarii:

Alina D. spunea...

Pe cat e de simpla, pe atata arata de bine! Dar... ce te faci cand nu ai untura? [zise doamna cu amoniacul de paste :))]

oana p. spunea...

Paaaiii... iti cumperi, ha ha ha! Alina draga, doamna cu amoniacul... neaparat trebuie sa pui untura, ca altfel iti rupi dintii in ele. Untura le face crocante, sfaramicioase, hmmmm, ma duc sa mai mananc una, sunt asa de bune, merita sa le incercati!!! Te pup!

Alina D. spunea...

Pai n-as putea rezolva cu amoniac? :)))) Offf, te pomenesti ca o sa trebuiasca sa cumpar de adevaratelea :))
Te pup!

oana p. spunea...

:)))))

Anonim spunea...

Citind articolul cu prajitura, m-a luat nostalagia ...asa ca azi dimineata m-am pus la treaba si am facut prajitura cu paharul....super buna, practica si usor de preparat....
Multumim Oana....

oana p. spunea...

Cu placere! Ma bucur ca ai facut aceste prajiturele si ma bucur ca ti-a fost de folos. Nu te-ai semnat, asa ca nu stiu cine esti, dar te mai astept pe blog!

Anonim spunea...

le-am facut si eu saptamana aceasta si sunt bestiale...am cateva intrebari: la tine si cand intinzi foaia sunt sfarmicioase? sigur e la 120 grade? pt ca eu a trb sa le las mai mult, mi s-a parut ca nu s-au copt. Oricum, mi-au iesit foarte bine, nu mai am gem ca azi iar be rasfatam cu ele :) Multumesc.

Alexandra.

oana p. spunea...

Alexandra, la mine aluatul e numai bun de întins, nu e sfarâmicios, e ca o... plastilină. Dacă aluatul ți-a fost sfărâmicios înseamnă fie că nu ai frământat bine, fie că e prea multă făină. Da, eu am pus cuptorul la 120 de grade, dar am întins aluatul foarte subțire. Mă bucur că ți-au plăcut, o să mai încerc să mai pun și alte rețete pe care le fac. Pa!

Jully spunea...

Am facut si eu prajitura...a iesit atat de buna ca s-a terminat inainte sa punem gemul :))