luni, 4 noiembrie 2013

Prăjitură Cocos



Vă voi scrie o rețetă de prăjitură, pe care am început să o fac de când eram la mama acasă. Coala de hârtie pe care o vedeți în imaginea de mai jos este exact foaia de pe care citeam rețeta când eram mică. De aceea o să vedeți că este veche și pătată... Este scrisă de vecina și prietena mea din copilărie. Nu mai ținem legătura, păcat... Îmi amintesc cu drag cum mamele noastre făceau prăjituri și deseori dăruiam și primeam în același timp câte o farfurie de prijitură „din vecini”. Așa se făcea pe vremea aceea... oamenii când făceau ceva bun împărțeau la cei dragi din jur, chiar și la vecini. Frumoase vremuri!

Ok, dar să revenim la rețeta scrisă de Corina, așa o chema pe prietena și vecina mea... Iată scrisul ei, rețeta din imaginea alăturată. 


Și ca să legăm copilăria mea de cea a copiilor mei, această rețetă trebuie făcută împreună cu ei. Aici doar unul din trei... nu mă întrebați unde erau ceilalți... :))))



Cantitățile diferă la rețeta de mai jos, pentru că eu cred că e bine să fac o porție plus jumătate, însă ingredientele sunt aceleași.

Ingrediente:
  • 375 g zahăr
  • 2 ouă întregi
  • 75 g unt
  • 3 linguri miere
  • 450 g făină
  • 1/2 praf de copt
  • 150 ml lapte
Mod de preparare:

Zahărul cu untul se freacă bine.


Se adaugă oul și mierea.


Se freacă bine până devine o pastă omogenă.


Se adaugă făina.


Atenție, nu vă speriați! Compoziția rezultată va fi tare și de o consistență... destul de... ciudată. Iată în imaginea de mai jos:


La urmă se toarnă și laptele deasupra și se amestecă bine.


Compoziția rezultată este moale... așa trebuie să fie...


Coca se pune la cuptor, care înainte a fost bine încălzit.


Se lasă 5 minute la foc tare (160 grade), apoi se coace în continuare la foc mijlociu (120 grade) încă 10-15 minute. Se scoate din cuptor și se lasă larăcit. Când blatul este rece, se taie cubulețe.


Pregătiți un sirop din următoarele ingrediente:
  • 1 cană zahăr
  • 1/2 pachet de unt
  • 3 linguri cacao
  • 1 1/2 cană de apă
Aceste ingrediente se pun toate pe foc până se topește untul și devine un sirop mai gros.

Dați cubulețele prin această compoziție, cât încă este călduță. Lăsați să se înmoaie bine cubulețele, atât cât să puteți totuși să le luați fără să se zdrobească.


Scoateți cubulețele din sirop și treceți-le prin nuca de cocos, până când sunt bine acoperite.


Spor la treabă și poftă bună!

oana p.

Niciun comentariu: