marți, 12 noiembrie 2013

Plan organizatoric Crăciun


Dragile mele... anul trecut de Paște totul a decurs foarte ușor pentru că am avut un plan organizatoric bine gândit dinainte stabilit (Citește Cum ne organizăm ca să fim gata de Paște). De Crăciun... a fost doar ok. Nu am avut un plan pus pe hârtie, dar m-am inspirat din cel de la Paște.

Așa că... am hotărât să-mi scriu o „scrisoare” pentru anul acesta. Poate vă va ajuta și pe voi să faceți același lucru, în funcție de nevoile și activitățile desfășurate de voi și familia voastră. Puneți totul pe hârtie și veți vedea cât de ușoare vor fi așa toate pregătirile. 

Trebuie să învățăm noi, femeile, să știm și altceva de sărbători decât curățenie, mâncare și trudă. Lăsați-vă timp să meditați la însemnătatea Crăciunului. Pruncul Isus s-a născut în ieslea Betleemului ca să aducă bucurie pe Pâmănt. Haideți să ne facem timp să ne curățăm sufletele și să ne apropiem mai mult de Dumnezeu. Haideți să ne facem timp să ne gândim mai mult la cei dragi și să le arătăm dragostea noastră... Haideți să ne gândim mai mult la noi însene. Avem nevoie și noi de timp de relaxare, de infrumusețare... De sărbători este minunat să te simți frumoasă, îngrijită și odihnită... mare cuvânt: odihnită! Dragile mele... să fim serioase, cine își dorește o soție sau o mamă de sărbători care încă nu a apucat să-și dea hainele de lucru jos, care încă poartă „mireasma” întregului meniu în haine și în păr? Cine vea să aibă de sărbători o femeie care e toată un pachet de nervi pentru că nu a dormit nopți întregi și a lucrat neîncetat ultimele zile? Să nu mă înțelegeți greșit! Nu spun să fim leneșe, nicidecum! Însă cred că putem reuși, cu puțină înțelepciune și organizare, să terminăm toate lucrurile la timp, dar în același timp să fim odihnite, îngrijite, cu pace și liniște în inimi de sărbători... ce ziceți? Încercați și voi? 

Haideți să fim înțelepte și anul acesta să ne stabilim bine prioritățile, să ne scriem un plan organizatoric pe hârtie. Să vedeți ce bine va fi așa! Vă spun din proprie experiență... e așa de bine să te simți odihnită, îngrijită, ordonată, cu pace și liniște în suflet...

Am zis că mi-am scris o scrisoare pentru anul acesta. O scriu aici, deși face parte din viața mea personală... dar vreau să o împărtășesc cu voi, poate vă va ajuta și vă va încuraja să faceți și voi la fel. Luați un pix și o hârtie și gândiți-vă la toate detaliile de la Crăciunul trecut și ce ați dori să fie diferit anul acesta... Iată scrisoarea mea... către... mine... (ați mai văzut așa ceva???). Trebuie specificat că eu am scris scrisoarea după Crăciun.

„Draga mea Oana, vreau să îți spun că sunt foarte sigură că ceea ce îți scriu te va ajuta la Crăciunul din 2013. De ce? Pentru că eu sunt mult mai aproape de acea perioadă decât tine. Sărbătorile tocmai au trecut și încă am proaspăt în minte mai multe detalii decât tine. Iată cum să faci anul viitor... și vei vedea că va fi muuult mai bine :)

Septembrie
  • află ce cadouri vor copiii
  • notează ce cadouri vei cumpăra pentru cei dragi. Ține cont de Moș Crăciun, Moș Nicolae. Scrie pe hârtie toți membrii de la cel mai mic la cel mai mare și ce cadou le vei cumpăra. Ține cont și de serbări! În fiecare an acolo vine Moșu, să nu uiți... și copiii vor jucării, să nu uiți: jucării, nu dulciuri)
  • pune bani deoparte pentru acest lucru, pentru că vor interveni tot felul de cheltuieli și apoi vei cumpăra cadourile cu inima strânsă
  • caută și pregătește muzică de Crăciun ca să ascultați colinde... perioada de sărbători va trece atât de repede și îți va părea rău că nu ați ascultat și nu ați cântat mai mult minunatele cântece de sărbătoare
Noiembrie

1-15 noiembrie
  • cumpără cadourile, chiar dacă ți se pare prea repede. Vei vedea că trec zilele atât de repede... uită-te la lista de mai jos și te vei convinge. Mai ai multe lucruri de făcut... și de ce să le faci cu stres??? 
  • caută felicitări pentru cei dragi și achiziționează tot ceea ce ai nevoie pentru felicitări handmade
16 - 30 noiembrie
  • începe să pui muzică de Crăciun pentru a introduce familia în atmosferă de sărbătoare
  • citește-le copiilor despre nașterea Pruncului Isus (dacă nu ai o Biblie în casă sau o carte unde să poti citi, click aici)
  • învață copiii colinda pentru Crăciun. E minunat să-i vezi cu cât drag cântă despre nașterea lui Isus.
  • împachetează cadourile 
  • scrie felicitările 
  • confecționează felicitări handmade cu copiii
  •  Atenție! Va fi ziua lui David sâmbătă, 7 decembrie. Deci:
  1. scrieți împreună lista cu invitați
  2. confecționează invitațiile
  3. pregătește toate detaliile
  4. scrie meniul de la petrecere
  5. fă toate cumpărăturile neperisabile în această săptămână pentru petrecere
  6. trimite invitațiile copiilor cu o săptămână înainte de data petrecerii

Decembrie

2-6 decembrie 
  • pune felicitările la poștă ca să ajungă aproximativ la mijlocul lunii decembrie, pentru ca cei dragi să se bucure de mesajul scris și de felicitările confecționate de copii

Luni, 2 decembrie
  • împodobește bradul
  • decorează casa
  • decorează geamurile cu zăpadă artificială (Atenție! Doar câteva figurine, ca să nu regreți când vei spăla geamurile)
Marți, 3 decembrie
  • fă cumpărăturile pentru petrecerea lui David
Vineri, 6 decembrie
  • gătește aperitivele pentru petrecere
  • fă tortul și pune-l la rece
  • pregătește hainele pentru întreaga familie
  • decorează casa pentru petrecere și ocupă-te de toate detaliile finale, căci mâine e o zi importantă, ziua copilului vostru, zi în care trebuie să fie doar bucurie, pace și liniște, nu stres, grabă și agitație
9-13 decembrie... aproximativ cu o săptămână înainte de Crăciun
  • luni, 9 decembrie - sună la coafor si programează-te pentru 10-11 decembrie (mie așa mi se potrivește cu frizura mea :) pentru că având părul scurt... parcă stă mai bine după 1-2 săptămâni)
  • mergi la coafor pentru tuns și vopsit (eu mă vopsesc acasă singură) 
  • tratament față (fie mergi la cosmetica, fie te descurci acasa cu produse homemade - vezi postarea Tratament cosmetic homemade)
  • pedichiură (fie mergi la pedichiuristă, fie iți faci acasă singură ca și mine)
  • vineri, 13 decembrie, când eu fac curățenia săptămânală (vezi postarea Vinerea mea secretă) schimbă așternuturile, căci înainte de Crăciun vei avea prea multe de făcut și nu vrei să ai baia plină de haine murdare chiar de sărbători
  • gândește-te cu ce vă veți îmbrăca și pregatește haine de sărbătoare pentru toată familia, calcă hainele, pregătește încălțămintea, verifică totul în amănunt de la șosete până la costum, broșă, accesorii, etc. Asta pentru ca să nu te trezești în ultima clipă că ți s-a tras firul la ciorap sau că pantalonii celui mic sunt pătați, etc. 
16-20 decembrie
  • scrie meniul de Crăciun pe hârtie 
  • scrie lista de cumpărături
  • mergi la cumpărături si bucură-te de atmosfera și de spiritul de sărbatoare din jur

20 decembrie
  • fă curățenia săptămânală (vezi postarea Vinerea mea secretă) ca să nu-ți fie greu să faci luni, chiar înainte de Craciun, curățenia finală
Sâmbătă, 21 decembrie 2013
  • poți să faci foile de prăjitură, blatul de tort (dacă vrei să faci tort pentru cei dragi) fără să pui crema pe ele, poți să coci cozonacii, sărățelele... doar ceea ce ești sigură că nu se alterează

Luni, 23 decembrie 2013
  • mâncare:
               - aperitive pentru seara de Ajun (24 decembrie)
               - masa de la amiază din ziua de Crăciun
               - masa de amiază pentru a doua zi de Crăciun
  • finalizarea prăjiturilor și pregătirea platourilor cu mânacare și prăjitură
  • curățenia finală
  • baie copii
  • time4U... ce înseamnă asta pentru mine? Vă recomand Baia regească Cleopatra. Nu uitați de toate detaliile ca de aceste sărbători să fiți curate, îngrijite și cochete
  • ultimele detalii ca totul să fie perfect, pentru ca mâine, chiar înainte de sărbătoare sa nu fii stresată, să ai o zi în care să-ți liniștești trupul și sufletul. 


!!! Nu lăsa aproape nimic de făcut în oraș în săptămâna dinainte de Crăciun, e o aglomerație incredibilă!!!
!!! Nu lăsa treburi prea multe atunci... vei avea trei serbări la copii și alte evenimente...

Marți, 25 decembrie - Crăciunul

Dragile mele, aceasta este scrisoarea mea către... mine :)))) Anul acesta voi încerca să țin cont de cele scrise mai sus, pentru că de Paște a fost foarte ușor așa (Cum ne organizăm ca să fim gata de Paște). E prea devreme să vă zic Crăciun fericit, așa că... vă pup!

oana p.

Niciun comentariu: