luni, 18 martie 2013

Lipie libaneză


Ingrediente:
  • 350 g făină
  • 50 ml ulei
  • un vârf de cuțit sare
  • 1/2 linguriță mică de zahăr
  • 10 g drojdie proaspătă
  • 180 ml apă călduță
Mod de preparare:

Faina, sarea si zaharul se pun intr-un vas. Se adauga drojdia dizolvata in apa calduta si se framanta. Nu se pune toata apa de la inceput. Se framanta un aluat mai tare. 

Se adauga uleiul si se framanta din nou. Se lasa 5 minute sa se odihneasca. Se imparte in 5 bucati. Eu am aici 10, am făcut porție dublă :)) 


Eu le-am cantarit si fiecare bucata trebuia sa aiba aprox. 115g.


Se intinde pe masa presarata cu faina la fel ca foaia de fidea (foi subtiri).



Se coace in tigaie fara ulei.


In timp ce se coace o sa faca niste umflaturi care trebuie intepate cu furculita.


Cand se iau din tigaie se acopera cu un prosop curat.


Aceste lipii se umplu cu ce doriți. Eu am folosit carne, ciuperci, vinete și dovlecel... toate tăiate fășii subțiri și gătite la cuptor. La fel și sosul folosit... după preferință...


Spor la treabă și poftă bună!



5 comentarii:

Jully spunea...

Super..mi-ai dat o idee buna pentru pachet....tare mult imi place blogul tau..felicitari!!Te pup si astept postari noi :*
Jully Hellen

Jully spunea...

Am facut cu sotul lipii!!Nici nu ma asteptam sa iasa!!Multumim mult pentru reteta!!Tot ce am gatit de pe blogul tau mi-a iesit!!
Pup si astept noutati:*:*

Lenjerii-Romanesti spunea...

Ar fi interesanta si o prezentare a cocoaelor romanesti. Sunt foarte gustoase. Mama mea este experta in asa eva si ni le serveste calde , impreuna cu telemea de vaca.Eventual o intreb reteta si revin.

Lenjerii-Romanesti spunea...

A cocoacelor..., imi cer scuze de graba.

oana p. spunea...

Ok, asteptam reteta!!!!!