duminică, 17 februarie 2013

Meniu săptămânal 18-24 februarie


Articolul conține:

     - impresii și concluzii după o săptămână în care mi-am propus meniu săptămânal
     - meniul săptămânii viitoare, și anume 18-24 februarie

Am zis că revin cu concluzii după o săptămână în care am avut planificat meniul. A fost bine, e drept că am uitat câteva din ingrediente când am fost la cumpărături... dar mă învăț încet încet. :) Concluzia este că trebuie cu atenție să întocmesc o listă de cumpărături strict pentru meniul de săptămâna viitoare. Dar să vă spun despre meniu... am făcut și câteva poze când am avut timp și dragii mei nu au fost prea flămânzi :))))

Înainte de toate să vă spun de strategia mea. Am gătit doar luni, miercuri și vineri și totuși am avut mâncare destul de variată. Cum? Luni am gătit supă pentru luni și marți și două feluri II: unul pentru luni și altul pentru marți. Ținute la frigider și acoperite... a fost totul ok. Miercuri însă am gătit pentru trei zile: supă care să ne țină până vineri inclusiv și trei feluri II. Primul l-am mâncat chiar miercuri, al doilea l-am pus la frigider imediat și l-am mâncat ziua următoare, iar cel pentru vineri doar l-am pregătit cu tot ce trebuie, l-am pus într-o pungă cu ziplock și l-am păstrat două zile la congelator. Vineri, când eu îmi fac curățenia săptămânală, mi-a fost atât de ușor să le pun doar la gătit și în 15 minute a fost totul gata. De asemenea, vineri am făcut mâncarea pentru weekend.

Ok, impresii și concluzii la sfârșit de sătămână:

Luni a fost ok, supa de cartofi cu tarhon a ieșit foarte bună, recomand să încercați și voi. Copiilor le-a plăcut, au mâncat foarte bine, spre bucuria și ușurarea mea... În schimb... am auzit că la macaroanele cu varză este bun să folosești varză murată... pffff, mare greșeală! S-au chinuit ai mei copii să aleagă varza deoparte... am dres-o cu iaurt... cumva a trecut :)) Deci, concluzia: nu folosi varză murată când faci paste!!!

Marți am avut delicioasa supă de cartofi cu tarhon. Felul II nu am avut chifteluțe, așa cum am scris în meniu, pentru că nu am avut mașină de tocat carne. Am avut bucata de carne, dar nu am avut cum să o toc, mașina de tocat având probleme la cuțit, așa că am avut cartofi piure cu pește în loc de chifteluțe.

Miercuri am făcut mult îndrăgita și simpla noastră supă de fasole uscată. Servită cu un pic de iaurt... din nou au mâncat-o foarte ușor.... Felul II am avut o salată de cartofi cu ceva legume care surprinzător, a avut succes!

Joi a doua zi cu supă de fasole... fără problemă, mâncăm și mâine, că ne place :)))), iar felul II am avut piept de pui gătit în sos de legume și cartofi gratinați cu susan. Apoi m-am gândit să pun și carnea la cuptor împreună cu cartofii cu susan. Oooo, ce succes a avut la o masă cu majoritate masculină!

Vineri a treia și ultima zi cu supă de fasole, iar felul II orez cu ciuperci. Ideea de a le pune gata tăiate, condimentate la congelator mi s-a părut o idee foarte bună. Vineri, când eu am atât de mult de lucru... doar le-am scos și le-am gătit imediat. Voi repeta, cu siguranță această experiență! Apoi am gătit pentru sâmbătă și duminică: îndrăgita supă de curcan cu tăiței, iar felul II salată de Boeuf și piept de curcan pane. Prăjitură, din păcate nu am apucat să fac... și nici cu știu motivul... Duminică vom mânca același lucru...

Cam astea ar fi impresiile și concluziile mele cu privire la meniul săptămânal.
Să vedem acum ce gătim săptămâna viitoare:


Luni:
Supă de salata iceberg

Marți:
Supă de salata iceberg
Chifteluțe, cartofi piure cu sos de roșii

Miercuri:

Joi:
Spaghete cu sos de carne

Vineri:
Cartofi copți cu sos de iaurt


Sâmbătă:
Supă de fasole verde

Duminică:
Supă de fasole verde

3 comentarii:

Cata spunea...

Multumim ! Super asezate si calculate pe zile !

Anonim spunea...

Vaiii!! Cat ma bucur ca te-am gasit, Oana draga!!! Multumesc pentru idei si meniuri, le voi urma cu strictete. De azi inainte nu voi mai avea dureri de cap pt ca nu stiu ce sa mai gatesc :))) . Multumesc mult :). Delia...

oana p. spunea...

Si eu ma bucur pentru vizita ta aici... si te astept sa revii! Poate te inregistrezi si ca membru pe blog, ca sa fii la curent cu tot ce postez. Spor la treaba in tot ce faci, paa!