joi, 31 mai 2012

Musaca de cartofi cu piept de pui


     Pentru că uneori parcă ne învârtim în același cerc făcând aceleași mâncăruri... într-o zi căutam prin caietul meu cu rețete. David, băiatul nostru cel mare, mă întreabă: „Mami, ce înseamnă musaca?”. În acel moment mi-am dat seama că am uitat de această rețetă, așa că iată că vă scriu și vouă... poate faceți și voi...

     Iată rețeta:

Ingrediente:
  • cartofi 
  • lapte
  • unt
  • sare
  • 1 ceapă
  • piept de pui
  • suc de roșii
  • piper
  • 2 ouă
  • se mai poate adăuga ciuperci usturoi, ardei, măsline... în funcție de preferințe sau de ce aveți în casă

Mod de preparare:
     Se curăță pieptul de pui de piele, se spală bine și se taie bucățele mici. Ceapa se curăță de coajă, se taie și se pune foarte puțin la prăjit. Se adaugă bucățele de carne, sucul de roșii, sarea și piperul după gust. Când carnea este aproape gata, se pot adăuga ciuperci, usturoi, ardei, măsline... ce vă place și ce aveți prin casă... Când totul este gata, se ia de pe plită și se lasă puțin la răcit, apoi se adaugă 2 ouă întregi, ca să lege compoziția.
     Se curăță cartofii de coajă, se taie pătrățele și se pun în apă cu sare la fiert. Când sunt fierți, cartofii se fac piure, se adaugă untul, laptele și sarea după gust.
     Se unge un vas termorezistent sau o tavă cu unt. Se pune un rând de cartofi piure, altul de carne cu sos... și tot așa, până vi se termină compoziția. Eu am folosit un vas mai mare, așa că nu am avut multe straturi - doar două de cartofi și două de carne cu sos. Vă sfătuiesc să folosiți un vas mai îngust și mai înalt, ca să aveți mai multe rânduri.
     Se dă la cuptor până se rumenește pe deasupra.



     Spor la treabă și poftă bună!

oana p.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Oana arata foarte bine o sa o fac curind .Multumesc Lydia C.

oana p. spunea...

Ok, aștept să-mi scrieți cum a fost, vă pup, spor la treabă și poftă bună!

Unknown spunea...

Arata foarte bine musaca aceasta, dar eu sunt cu cantitatile.
Imi poti spune cat piept de pui ai folosit? Portia facuta de tine pentru cate persoane e?
Cati cartofi ai folosit?
Cat suc de rosii?
Doar aceste 4 intrebari ar fi momentan. Chiar as vrea sa fac acest fel de mancare.
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

oana p. spunea...

Uau, mai greu la cantități... multe le fac după „ochi”. Dar hai să mă gândesc. Se pun cartofi aproximativ 2-3/persoană. Eu am făcut pentru 5 persoane și am folosit un piept de pui, dar băieții mei au cerut mai multă carne, deci dacă vă place carnea poți pune două bucăți de piept de pui. Suc de roșii depinde cât de acru este și depinde de gustul fiecăruia, eu nu pun mai mult de jumătate de cană. Cam asta ar fi, sper să-ți fie de folos, spor la treabă și poftă bună! Pentru orice întrebare, scrie-mi și încerc să-ți răspund, pa!

Lavinia Golban spunea...

Am incercat si eu varianta propusa de tine. Ne-a placut foarte mult :)