luni, 31 decembrie 2012

Cum aranjăm masa de Revelion?


Este o perioada magica din an cand familia se reuneste in jurul mesei. Fiind inainte de masa de Revelion. am incercat sa adun cateva informatii utile, sper, care sa va ajute sa creati o atmosfera deosebita pentru cei dragi. Si pentru ca deja stiti ca eu „functionez” cu hartia si pixul in fata, va sfatuiesc sa faceti si voi acelasi lucru. Pentru inceput, ganditit-va la aspecetele generale, dupa care intrati in cele mai mici detalii, scriind totul pe hartie.

Iata primele aspecte generale la care trebuie sa va ganditi:
  1. Cate persoane vor fi la masă? Vom fi doar familia sau vom avea invitati?
  2. Ce fel de cina va fi? In familie sau vom avea invitati?
  3. Ce fel de atmosfera dorim sa cream? Formala sau mai lejera, mai casual? E bine de mentionat ca o masa obisnuita, casual, o puteti avea in orice zi a anului, asa ca puteti alege ca masa de la trecerea dintre ani sa fie una mai formala, cu o atmosfera mai distinsa, mai eleganta, iar cei dragi voua sa se simta rasfatati...
  4. Ce forma are masa? Rotunda, patrata sau dreptunghiulara? Ganditi-va inainte de orice decor care tip de masa este potrivit pentru a conferi fiecarui invitat posibilitatea de a se simti confortabil la masa.
  5. Ce tema generala vom folosi?  Tema trebuie aleasa inainte pentru a putea cumpara decoratiunile din timp.
  6. Este spatiu suficient pentru fiecare? Desigur, daca vom avea invitati, ne vom asigura ca numarul invitatilor sa fie confirmat cu cateva zile inainte de seara de Revelion. Va asfatuiesc ca pentru evitarea unor situatii jenante, sa aveti un loc de rezerva... poate in ultimul moment un invitat mai aduce cu el inca un prieten.

FATA DE MASA

In primul rand trebuie sa va hotarati daca veti folosi o fata de masa sau nu. Poate ca vi se pare o intrebare ciudata cand este vorba despre o masa festiva... insa eu ador acest stil... cozy...


Daca stilul preferat este unul elegant, clasic si optati pentru o fata de masa, aceasta nu trebuie sa atinga picioarele pentru ca acest lucru creeaza discomfort, ceea ce nu ne dorim deloc, mai ales intr-o seara deosebita ca cea de Revelion. Insa nu trebuie sa fie nici prea scurta. Lungimea recomandata este de 25-30 cm inaltime de la masa in jos.


Cand alegeti culoarea fetei de masa, tineti cont de tema aleasa. Un mic sfat pentru  a crea un aspect elegant: trebuie sa optam pentru maximum 2-3 culori, iar daca decorul central al mesei este intr-o culoare mai inchisa, fata de masa trebuie sa fie intr-o nuanta deschisa.

SERVETUL

Aveti doua optiuni:

Ii oferiti o forma interesanta, il decorati cu ceva, imprimati ceva potrivit momentului sau temei alese, ca in imaginea de mai jos:



 Il treceti printr-un inel decorativ asortat temei alese, ca in imaginea de mai jos: 



ARANJAREA MESEI

Indiferent daca veti avea invitati sau nu, e bine sa respectati regulile aranjarii mesei in mod corect, asa cum gasim in Codul bunelor maniere, carte pe care putine persoane dintre noi o mai au acasa. Pentru cele care avem copii, e bine sa-i invatam sa se deprinda de mici cu astfel de obiceiuri bune, pentru a face din ei oameni civilizati in societate. Iata o imagine care va va ajuta la aranjarea corecta a tuturor elementelor:

 

Si daca imaginea alaturata nu va este suficienta, iata detalierea a ceea ce vedeti mai sus:
  • furculitele stau in partea stanga a farfuriei, iar cutitul si lingura in partea dreapta;
  • furculita si lingurita pentru desert vor sta in fata farfuriei intinse asezate paralel cu aceasta;
  • furculita pentru desert va fi orientata cu varful spre partea dreapta iar lingurita cu adancitura in partea stanga;
  • farfuria pentru unt si paine va fi asezata in partea stanga sus;
  • paharele se plaseaza in partea dreapta-sus;
  • paharul de apa se aseaza in partea de sus a cutitului, cel de vin alb in dreapta acestuia, iar cel de vin rosu in partea de sus-centru a celor doua.
  • servetelul se aseaza sub furculita sau in mod decorativ pe farfurie;
  • inainte de a servi desertul eliminati farfuria pentru paine si unt, cutitul pentru unt si cele doua pahare de vin.



VESELA FOLOSITA


Cred ca fiecare dintre noi folosim la evenimente festive cel mai frumos set de farfurii pe care il avem in casa. Daca farfuriile sunt simple si albe, iar paharele la fel, vom decora folosind un servetel colorat, o fata de masa colorata, un decor in centrul mesei, un con sau o crenguta de brad, un ceas sau alte decoratiuni.


  

NUMELE INVITATILOR

Numele invitatilor la fiecare farfurie este un aspect care va face ca masa sa fie cu adevarat festiva si va impresiona cu siguranta invitatii.



DECORUL CENTRAL

Cel mai atractiv motiv al mesei va fi piesa centrala decorativa. Aceasta trebuie sa fie in acord cu tema aleasa. Poate consta intr-un cadru de poveste din figurine sau un cos cu flori si decoratiuni specifice iernii. Totul e sa fie spectaculos, dar sa nu impiedice pe nimeni sa poarte o conversatie cu cel din partea opusa a mesei.


Va doresc spor la treaba si muuuuuulta inspiratie in decorarea mesei de Revelion, astfel incat impreuna cu cei dragi sa aveti un timp minunat, iar amintirile ramase sa fie magice. 

PS: Iata un video despre aranjarea mesei care va poate fi de folos, paaaaaaa...

oana p. 

Un comentariu:

anonymous spunea...

DR ISIKOLO a făcut-o pentru mine și sunt mut, dar recunoscător. Vreau să anunț lumea despre DR ISIKOLO, marele turnător de vrăji care mi-a readus-o pe fosta mea soție când am crezut că orice speranță s-a pierdut. DR ISIKOLO și-a folosit vraja puternică pentru a-mi pune un zâmbet pe față, aducându-mi înapoi femeia. La început am crezut că visez când soția mea s-a întors la mine în genunchi implorându-mă să o iert și să o accept înapoi și chiar și de atunci mă iubește mai mult decât mă așteptam vreodată, așa că mi-am făcut un jurământ pentru sine lumea știe despre DR ISIKOLO pentru că este un om grozav. Tot ce am făcut a fost să mă conformez cu el și el m-a ajutat să restabilesc dragostea și legătura dintre eu și soția mea și am obținut rezultatul în 48 de ore, ceea ce mă uimește și până astăzi. Ai nevoie de ajutor de orice fel, atunci contactează-l pe DR ISIKOLO astăzi pentru că îți garantez 100% că te va ajuta la fel cum m-a ajutat și pe mine. Adresa de e-mail DR ISIKOLO este: isikolosolutionhome@gmail.com De asemenea, îl poți WhatsApp la +2348133261196.