duminică, 24 februarie 2013

Eclere simple și delicioase


Vreau să vă spun că este pentru prima oară când fac eclere, pentru că „în popor” am auzit adeseori că este destul de greu să îți reușească rețeta astfel încât să fii mulțumit, drept dovadă supermarketul e cel mai bun bucătar în astfel de situații, mai ales că eclerele gata făcute sunt la un preț destul de mic. Însă la gândul că sunt pliiiiine de E-uri, m-am gândit să încerc să fac și eu, chiar cu riscul de a arunca totul la gunoi :))

Așa că am început prin a căuta diverse rețete, impresii și sfaturi despre eclere făcute acasă în totalitate. Am descoperit că de fapt nu rețeta în sine este vinovată pentru nereușitele unor gospodine, ci modul de realizare și cuptorul. Aluatul acesta oparit e chiar nepretentios si probabil ca multe din retetele care circula sunt la fel de bune. Parerea mea este ca importante sunt: cuptorul, temperatura de coacere si respectarea celui mai important sfat - nu deschideti cuptorul!!! Din cate am inteles se pot face eclere atat din untura, ulei sau margarina. Eu am folosit uleiul, acesta fiind mai usor de folosit si la indmana oricui. Mami folosea untura si ieseau delicioase.  


Ingrediente:
  • 1 cana apa
  • 1 cana faina
  • 1/2 cana ulei
  • un vârf de cuțit de sare
  • 4 oua

Se fierbe bine apa cu uleiul si cu sarea. Se ia de pe foc si se amesteca impreuna cu faina foarte bine pana ce compozitia devine ca o mamaliga consistenta. Eu folosesc telul in forma de para pentru ca desface bine cocoloasele.


Se lasa sa se racoreasca si se pun ouale. Se amesteca bine pana are o consistenta cremoasa.


Cum le coacem??? Asta e intrebarea!!! Iata cum am procedat eu si sunt tare multumita de rezultat: am incins bine cuptorul la temperatura de 160 grade C cu ventilatie. Am pregatit tava cu hartie de copt. Din aluat am luat cu lingurita si am pus pe tava ca niste mingiute. Stiu ca puteam folosi diverse forme pentru fursecuri pentru un aspect mai frumos, insa la mine timpul este tare pretios :)) Tineti cont ca eclerele vor creste foarte mult la copt, asa ca lasati loc suficient intre ele pentru a evita lipirea lor unele de altele. Priviti imaginea cum le-am asezat eu.


Tava se introduce in cuptorul deja bine incins. Pentru niciun motiv nu deschideti usa cuptorului, altfel eclerele se vor prabusi. Eu am procedat asa: 10 minute la 160 de grade C,  apoi am redus temperatura la 140 grade C inca 10 minute, dupa care am mai redus temperatura la 120 grade C inca 10 minute. Deci, eclerele au stat in cuptor cu usa inchisa 30 minute la o temperatura din ce in ce mai mica. Desi a fost prima oare eu zic ca au iesit foarte bine :))) Lasam pana se rumenesc frumos... ele trebuie sa fie uscate pe interior.


Pentru cremă puteți folosi acele creme instant din comerț sau budincă, însă eu am făcut rețeta următoare:

Ingrediente:
  • 500 ml lapte 
  • 100 g zahăr 
  • 2 ouă
  • 140-150 g făină 
  • esenţă de vanilie
Mod de preparare:

Se amestecă ouăle cu zahărul. Se adaugă făina, apoi 250 ml lapte şi se amestecă bine. Restul laptelui se pune să se încălzească (să nu fiarbă), apoi se toarnă prima compoziţie peste laptele de pe foc. Se amestecă în continuu ca să nu se prindă până se îngroaşă bine. Se ia crema de pe foc, se lasă să se răcească puţin şi apoi se pune esenţa de vanilie. Se pot folosi diferite esenţe, în funcţie de gustul cremei pe care doriţi să o obţineţi. 


Eclerele se taie in două cu cuțitul, dar nu de tot și se umplu cu cremă și frișcă. Eu le-am umplut doar cu cremă, copiilor nu le prea place frișca. Se pudrează cu zahăr sau se face o glazură de ciocolată care se pune deasupra.

Sunt deeeeliiiiciiiooaase! Abia am apucat să pozez și eu un ecler... Spor la treabă și poftă bună!

9 comentarii:

mariapg33@gmail.com spunea...

Buna
Am ajuns sa cusnosc blogul tau prin grupul de mamici crestine din fsbk, imi place mult de tot, am si eu un blog de retete ( nu asa de bine punct ca si al tau) dar din pacate este doar in spaniola, sunt de acord cu tine când spui ca elcerul ne cam sperie sa il facem datorita faptului ca s-ar putea sa nu ne creasca, dar cum l-ai explicat tu , cred ca este imposibil sa nu iasa bine, am sa ma incurajez sa il fac !!!! multuemsc pt reteta si ramana pe aici.
DAca vrei sa ma vizitezi iti la adresa mea de blog
tartaspastelesdulcesysaladosbympop.blogspot.com.es. te pup si scuze de ortografie

oana p. spunea...

Maria, multumesc pentru comentariu! Ma bucur ca imi vizitezi blogul! Felicitari si tie pentru al tau si mult succes! Ai facut eclere? Daca nu... iti recomand sa ai curaj sa le faci, vor iesi miiiinuunaaate! Spor in toate si te astept cu drag sa revii pe blog... chiar sa devii membru, pentru a putea primi notificari atunci cand postez ceva nou, paaaa...

Andreeaati spunea...

Nu ma prea pricep la bucătărie deloc dar eclerele am sa le fac si eu....fff frumos blogul tau...

oana p. spunea...

Ehh, nu te stresa, nici eu nu ma pricep prea bine la bucatarie, dar important e ca ne straduim. ;) M-am temut si eu de eclere, de aceea am vrut sa explic foarte bine cum se fac, ca sa va iasa si voua. Fetele au incercat si multe au zis ca au iesit gustoase. Iti doresc spor la treaba!Ma bucur ca-ti place blogul meu, te astept cu drag sa te inscrii ca si membru :)

Anonim spunea...

Le-am facut si eu sunt f bune,multumesc pentru reteta si felicitari pentru blog

oana p. spunea...

Mă bucur că ți-au ieșit bune... cât despre blog... mulțumesc pentru felicitări. Sper să revin cu scrisul... am avut o periadă foarte aglomerată și din păcate nu am avut timp și de blog. Te aștept cu drag să revii aici... și chiar să devii membră. :)

Lenjerii-Romanesti spunea...

Felicitari pentru eclere. Am vazut si tortul cu crema de iaurt si brusc am niste pofteee...Pacat ca e tarziu; nu vreau sa trezesc vecinii in bloc :)

Anonim spunea...

Wawww superbe , va felicit pentru reteta dvs , este asemanatoare cu reteta mamei mele , mie imi plac foarte mult eclerele mai ales atunci facute calde si cu crema calda , yamy yamy , ce sa va spun ma bucur k am intrat pe blogul dvs si am gasit reteta , promit k o sa le fac si eu k imi plac la nebunie , am vazut k dvs ati folosit o lingura pentru a le face , mama mea folosea "manga pastelera ", am uitat cum ai spune in romaneste, am vizitat blogul dvs si imi place foarte mult, ce sa va spun succes pe mai departe, promit k o sa incerc sa le fac si eu, iar dak imi ies va trimit o poza cu eclerele mele , ��,numele meu esta Ana Maria , dar cum nu am cont o sa public cu anonim , mi -ar placea sa imi dati raspunsul ...succes pe mai departe si sa aveti o zi buna plina de bucurii si fericire ...

Anonim spunea...

Foarte frumos blogul tau .Am incercat si eu sa fac coji de eclere si nu mi-au iesit.Osa incerc reteta ta,poate o reusesc.In sfarsit un loc unde ti se aduce ce ceri...WWW.EM80.ORG.Poate te intereseaza.