vineri, 1 noiembrie 2013

Happy Halloween? Niciodată!


E seara de 31 octombrie. Se pregătesc în multe locuri ca decor fantome, păianjeni, dovleci, vrăjitoare, morți și alte obiecte menite să inducă o atmosferă de groază și mister. V-ați pus întreabarea dacă este oare o sărbătoare atât de nevinovată? Eu m-am întrebat pe mine însămi...

Sunt mamă și am hotărât să nu avem această sărbătoare în familie. Nu sunt demodată, pur și simplu vreau să pun valori adevărate în copilașii pe care mi-i i-a dat Dumnezeu pentru o vreme. E de datoria mea să fac tot ce știu și pot mai bine, ca ei să aibă lucruri bune și valoroase în ei... Acum sunt în mâinile noastre, precum lutul în mâna olarului... Atunci de ce să aleg să sărbătoresc ceva care te duce cu gândul la lumea întunericului??? Trist, dar adevărat, însă și la noi a venit acest val... 

Dacă mai demult erau doar în Occident, acum și în țara noastră se organizează petreceri speciale în şcoli şi chiar grădiniţe, cu pregătiri îndelungate pentru această „sărbătoare". Eu cred cu tărie și rămân statornică în ceea ce spun: ca familii creştine (ne declarăm, totuși, țară creștină), ca părinți creștini, suntem datori să ne opunem şi să refuzăm acest banchet diavolesc. Halloweenul are origini păgâne.

Am apreciat să văd postat pe facebook că există părinți care au ales să își reatragă copiii de la evenimentele organizate în școli. Din păcate, alții adoptă o atitudine mai moderată. Ne deghizăm copiii în tot felul de personaje negative sau înspăimântătoare... just for fun! Oare de ce? Ca să fim și noi în pas cu moda??? Tot ce este în trend ne atrage cu o forță extraordinară, iar comercianții din lumea întreagă fac tot posibilul ca să îmbrace această „sărbătoare” cât mai atrăgătoare.  În termeni de activitate economică pe piața bunurilor de larg consum și al industriei de divertisment, Halloweenul este întrecut doar de Crăciun. Impactul economic al acestei sărbători a depășit 8 miliarde de dolari în 2012. Oooo, cât de șmecher este Diavolul! El se folosește de orice oportunitate ca să-și „trâmbițeze celebritatea", spune Dr. Albert Mohler Jr., președinte al Southern Baptist Theological Seminary.

V-ați gândit la efectele acestor obiceiuri? Credeți că este doar o sărbătoare oarecare? Nu știu ce să vă spun exact... dar sunt sigură că efectele pot fi dezastruoase la copii. Ei sunt fascinați de starea aceea de mister, și mulți dintre ei se întreabă dacă există sau nu fantome, spirite, etc. V-ați gândit la pericolul la care sunt ei expuși când vor fi mai mari? Mulți sunt cei care cercetează problema ei înșiși, căutând răspunsuri pe internet, loc unde găsesc tot felul de explicații mai mult sau mai puțin adevărate. Ce este periculos este că ei pot ajunge să creadă în puterea vrăjitoriei. Astfel acești copii încep să caute fel de fel de vrăji sau descântece prin cărți, internet sau alte resurse, unde găsesc chiar cum pot să le pună în practică. V-ați gândit vreodată că sărbătoarea aceasta poate fi o portiță spre o astfel de lume??? Eu nu vreau așa ceva pentru copiii mei și am vrut să împărtășesc cu voi acest lucru. Poate vă gândiți puțin și voi...


Așadar, mămici dragi, iată îndemnul meu: uitați de tot ce e în jurul vostru! Adunați-vă copiii și spuneți-le despre bunătatea lui Dumnezeu. E toamnă, roadele sunt din belșug pe mesele, în casele noastre, în viețile noastre... doar pentru că Dumnezeu a revărsat bunătatea Sa peste noi și familiile noastre... iar noi? Ce facem? Ne învățăm copiii despre lumea întunericului??? Uitați de Halloween și urâciunea acestei „sărbători”. Știu că influența este mare și avem tendința să luăm în glumă... să facem totul just for fun, dar oare v-ați gândit cum se simte Dumnezeu când privește spre Pământ în noaptea de 31 octombrie??? Omul, pe care L-a creat pentru slava Lui... omul pentru care și-a dat Fiul, pe Isus Hristos să moară pe cruce (dați click aici pentru a vă reaminti, vizualizați clipul din această postare de Paște)... omul...


Haideți să punem în copiii noștri adevăratele valori...  

Vă pup cu drag, dragile mele. Aceasta este o părere personală. Să o luați ca atare. Vă prețuiesc pe toate!

Vreau doar să mai citiți următoarele:
II Corinteni 6:14-7:1:  

14 Nu vă înjugaţi la un jug nepotrivit cu cei necredincioşi. Căci ce legătură este între neprihănire şi fărădelege? Sau cum poate sta împreună lumina cu întunericul?
15 Ce înţelegere poate fi între Hristos şi Belial? Sau ce legătură are cel credincios cu cel necredincios?
16 Cum se împacă templul lui Dumnezeu cu idolii? Căci noi suntem templul Dumnezeului celui Viu, cum a zis Dumnezeu: „Eu voi locui şi voi umbla în mijlocul lor; Eu voi fi Dumnezeul lor, şi ei vor fi poporul Meu.”
17 De aceea: „Ieşiţi din mijlocul lor şi despărţiţi-vă de ei, zice Domnul; nu vă atingeţi de ce este necurat, şi vă voi primi.
18 Eu vă voi fi Tată, şi voi Îmi veţi fi fii şi fiice, zice Domnul cel Atotputernic.”Deci fiindcă avem astfel de făgăduinţe, preaiubiţilor, să ne curăţăm de orice întinăciune a cărnii şi a duhului şi să ne ducem sfinţirea până la capăt, în frica de Dumnezeu.

Cu drag, oana p.

5 comentarii:

Anonim spunea...

consimt din toata inima!!! felicitari pentru curajul de a spune aceste lucruri

Anonim spunea...

Foarte frumos si direct...

Nicol Accessories spunea...

eu refuz sa cred ca o persoană care se considera crestina poate sa sarbatoreasca asa ceva !ma declar 100% impotriva acestei sarbatori

oana p. spunea...

Ma bucur, dragile mele, ca nu sunt singura care gandeste asa! :) Va pup cu drag!

Anonim spunea...

nu sunt o persoana religioasa, dar stiu ca sarbatoarea de halloween (all hallows' eve = all saints day, asa cum e denumirea ei originala) este sarbatorita in mai toate popoarele. fiecare popor are un stil caracteristic - japonezii si chinezii, de exemplu, inteleg sa isi sarbatoreasca mortii prin comemorarea stramosilor (ei oricum au o pasiune pt stramosi). chiar si romanii nostri au aceasta sarbatoare, in noaptea de sf. andrei :) sunt variatiuni pe aceeasi tema. deci eu zic ca nu este o sarbatoare urata asa cum zici tu - urat este la ce s-a ajuns, totul comercial si faptul ca multa lume importa halloweenul american, cand, de fapt, cam fiecare tara are sarbatoarea asta in popor, dar in alt fel.