duminică, 13 mai 2012

Tort cu cremă de iaurt


     Poate că tortul meu nu arată ca cele de pe renumitele site-uri... însă e un tort foarte gustos... atât de gustos, încât e musai să-l încercați și voi. E un tort potrivit pentru aceste zile minunate de vară... deși, acum, când scriu... începe furtuna afară, dar ce contează? 
     Nu știu la voi cum e... însă când am făcut acest tort nu mi-a venit să cred că am ajuns ziua în care un astfel de tort să treacă aproape tot pe loc. Buuun... suntem 5 persoane, dar totuși... Dar hai să nu tot pălăvrăgesc și să vă scriu despre ce este vorba. Să-l descriu puțin: e un tort fin, dar răcoros în același timp, eu cu un gust dulce-acrișor, iar frișca naturală din smântână dulce îl transformă într-o delicatesă... hmmm, e minunat, trebuie să încercați și voi, veți vedea că este atât de ușor de realizat. E un tort pe care poți să-l ornezi sofisticat dacă ai musafiri sau poți să-l faci ca un „tort de casă”, cum îl numesc eu, adică un tort simplu de făcut pe care îl servești în familie. Așa este și tortul meu din imagine, un astfel de „tort de casă”, unde m-am jucat câteva secunde la ornarea lui pe deasupra...
     Așadar, rețeta pentru blatul de tort este cea pe care o folosesc aproape de fiecare dată, o rețetă pe care o știu de la mami, e foarte simplă, rapidă și îmi iese întotdeauna perfect: gostos, aromat, pufos... Pentru a afla această rețetă, vă rog accesați link-ul următor și veți fi direcționate către postarea unde am descris tortul iepuraș pe care l-am făcut de Paște. Deci, dați click pe: 


     După de s-a răcit bine blatul, pentru ca să vă iasă perfect vă dau un sfat. Tăiați „capacul” tortului pentru ca forma lui să fie perfectă. Vedeți că la mine crema din partea de sus nu este egală? Asta pentru că partea de sus a tortului fie este mai umflată din cauză că a crescut mai tare în cuptor, fie se lasă puțin. Deci, dacă vreți ca tortul să fie perfect, nu faceți ca mine, ci tăiați „capacul”. La mine, find un tort pentru familie... se acceptă și mici imperfecțiuni, nu? Vă asigur ca atunci când au mâncat tortul nu au observat crema mea inegală, ci au apreciat gustul lui foaaaaaarte bun. 
     Apoi tăiați tortul în 3 felii.

     Iată rețeta de la cremă. 

Ingrediente:
  •  300 g iaurt de fructe
  •  200 ml frișcă (eu am folosit frișcă naturală din smântână dulce)
  •  10 g gelatină
Mod de preparare:
     Gelatina se pune la înmuiat în câteva linguri cu apă rece. Frișca se bate bine cu mixerul, până ce devine spumoasă. Apoi se adaugă iaurtul de fructe. Gelatina se încălzește foarte puțin la cuptorul cu microunde (2-3 secunde. Atenție! Nu mai mult pentru că se întărește). Se amestecă împreună cu crema. Voila!!! Pe cât de complicată mi s-a părut crema de iaurt... pe atât de simplă este cea pe care am postat-o aici, nu vi se pare? 

Asamblare:
     Iată cum am facut eu. Am luat tava în care am copt tortul și am așternut forma cu folie de aluminiu, doar partea de jos, nu și lateralele. Practic, am așezat un cerc din folie de aluminiu în tavă. Luați mai întâi felia de blat care doriți să fie deasupra tortului la final. Am însiropat prima felie de blat pe ambele părți cu un sirop din apă și zahăr și am așezat-o în tavă, am pus jumătate din crema de iaurt, apoi am însiropat a doua felie tot pe ambele părți și am așezat-o în tavă, după care am pus restul de cremă. Atenție, felia de deasupra nu o însiropați la fel de mult ca celelalte, deoarece ea va fi cea de jos când vom întoarce tortul. Însiropați doar partea dinspre cremă! Puneți la frigider 1h până se întărește crema de iaurt. Scoateți tortul, puneți o farfurie mare sau un platou deasupra și apoi întoarceți. Ridicați ușor tava și lasați tortul ca în imaginea de mai jos. 


     Apoi ornați după preferințe. Eu am folosit frișcă naturală din smântână dulce. După cum am scris mai sus... dacă aveți musafiri încercați combinații sofisticate fie cu ciocolată, fructe sau frișcă... după gustul dumneavoastră. În imaginea de jos eu m-am jucat câteva secunde  cu frișca... doar ca să nu o întind banal pe deasupra. Iată tortul meu...


     Vă doresc spor la treabă și poftă bună! Sper că am reușit să vă trezesc interesul și să vă fac să realizați că nu este complicat deloc acest tort! Și chiar merită, copiii și cei dragi vor fi încântați. În prima imagine (în care este tortul tăiat) împărțeam feliile de tort, mergea ca pe bandă, dar bine că am reușit să fac o poză și pentru voi, dragile mele... vă pup, gospodinelor!

oana p.


4 comentarii:

Anonim spunea...

interesant tort :)

oana p. spunea...

Si gustos... la noi a disparut ca prin minune :)))))))))

Anonim spunea...

Am sa-l incerc abia astept!

anonymous spunea...

DR ISIKOLO a făcut-o pentru mine și sunt mut, dar recunoscător. Vreau să anunț lumea despre DR ISIKOLO, marele turnător de vrăji care mi-a readus-o pe fosta mea soție când am crezut că orice speranță s-a pierdut. DR ISIKOLO și-a folosit vraja puternică pentru a-mi pune un zâmbet pe față, aducându-mi înapoi femeia. La început am crezut că visez când soția mea s-a întors la mine în genunchi implorându-mă să o iert și să o accept înapoi și chiar și de atunci mă iubește mai mult decât mă așteptam vreodată, așa că mi-am făcut un jurământ pentru sine lumea știe despre DR ISIKOLO pentru că este un om grozav. Tot ce am făcut a fost să mă conformez cu el și el m-a ajutat să restabilesc dragostea și legătura dintre eu și soția mea și am obținut rezultatul în 48 de ore, ceea ce mă uimește și până astăzi. Ai nevoie de ajutor de orice fel, atunci contactează-l pe DR ISIKOLO astăzi pentru că îți garantez 100% că te va ajuta la fel cum m-a ajutat și pe mine. Adresa de e-mail DR ISIKOLO este: isikolosolutionhome@gmail.com De asemenea, îl poți WhatsApp la +2348133261196.