duminică, 17 martie 2013

Mașină de spălat vase - da sau nu???


Gata, m-am hotărât: vreau mașină de spălat vase! Nici nu știu de ce am tot amânat... în timpul săptămânii mi se pare ok să spăl vasele, dar duminica la amiază, după ce strângem masa și se face liniște în casă... pffff greu este să speli vasele când liniștea asurzitoare din casă de îndeamnă la odihnă.

Recunosc că nu mi se pare prea frumos să stai cu farfuria murdară într-o mână și buretele în altă mână... așa că... ne-am decis. Însă, înainte de a merge la cumpărături, am găsit câteva informații utile, pe care aș dori să vi le scriu și vouă.

De ce să-mi iau mașină de spălat vase?
1 Economisesc timp. Mi-am făcut un calcul simplu. Eu spăl vase aproximativ 40-45 de minute pe zi, asta ar însemna că având mașină de spălat vase voi câștiga mai mult de 5 ore pe săptămână, ceea ce pentru mine este extraordinar. Eu sunt casnică, dar gândește-te că dacă ești angajată... asta ar însemna ca vinerea să ieși mai repede, să lucrezi doar 3 ore în fiecare săptămână! Fă un calcul simplu și vei vedea că mașina de spălat vase economisește timp.

2. Am familie mărișoară... deci volumul de vase de spălat este pe măsură, mai ales că avem zilnic felul I, felul II, iar mâncatul din aceeași farfurie este exclus în cazul nostru :)

3. Este mult mai igienic.  Asta nu înseamnă că nu ne străduim să spălăm vasele așa cum trebuie! Dar apa caldă de la robinet are aproximativ 40 de grade, iar o maşină de spălat vase încălzeşte apa până la 70 de grade şi deci elimină mult mai bine microbii. În plus, buretele de bucătărie este locul propice pentru a dezvolta o cultură sănătoasă de bacterii, după care spăl alte vase cu el.

4. Vasele sunt mult mai curate. O maşină bună îţi face furculiţele şi cuţitele strălucitoare, ba chiar curăță şi cratiţele sau tigăile.

5. Nu am o plăcere extraordinară să spăl vasele. Nu știu voi cum sunteți, dar eu recunosc că nu este o plăcere nemaipomenită să stau la spălat de vase. O fac cu drag pentru familia mea, dar dacă sunt sinceră cu mine nu găsesc o plăcere nemaipomenită în a spăla vasele murdare după o masă gustoasă... parcă mai bine mi-ar „pica” mâncarea dacă aș întoarce de buton :)

6. Economiseşti bani. O maşină de spălat vase consumă între 7 şi 15 litri de apă la un ciclu.

Iată câteva motive care mi-au întărit dorința mea de a achizițona o mașină de spălat vase. Recunosc că amiezele de duminică au fost principalul motiv... dar apoi când am văzut timpul economisit, uaaaaauuuu! 5 ore în plus pe săptămână sunt o comoară pentru mine și poate ar fi bine să le folosesc pentru a mă juca împreună cu copiii :)

Deci... ar fi ceva motive, nu? Apoi... mă gândesc că este o evoluţie normală a vieţii, aşa cum la un moment dat oamenii au început să nu mai spele manual rufele şi au apelat la maşini de spălat. De ce nu ar fi acum momentul vaselor???!!!