miercuri, 11 aprilie 2012

Oua unicat de Paste


   
     Vrei sa ai oua unicat la masa de Paste???  Ai auzit de "marbleized easter eggs"? In romaneste s-ar traduce "oua marmorate". Cand am vazut prima data aceasta metoda de a pregati ouale de Paste... mi-am zis ca e prea complicat pentru o mama cu trei copii care are atat de lucru. Insa apoi am cedat ispitei si spre surpinderea mea totul s-a desfasurat repede, curat si simplu si rezultatul a fost ca am avut oua minunate in culori unicat, nici un ou nu era ca celalalt. Toata familia a fost incantata... spre multumirea gospodinei, nu?
     Asa ca m-am gandit sa impartasesc cu voi aceasta experienta... poate incercati si voi. In fiecare an ma straduiam sa vopsesc ouale cat mai frumos, insa tot se vedeau zgarieturile cum se frecau unele de altele, sau cum le scoteam din vopsea. Insa cu aceasta metoda am scapat de aspectul neingrijit, le pot pune alaturi de ouale de Paste folosite in decorarea casei... asa sunt de frumoase!!!
     Iata pasii:
  1. Spalati bine ouale cu apa calduta si detergent de vase pentru a indeparta orice murdarie
  2. Fierbeti ouale 7 minute la foc mic si cu putina sare pentru a evita spargerea lor
  3. Intre timp pregatiti-va suprafata de lucru (eu pun cateva ziare pe blatul de la mobila de bucatarie)
  4. Protejati-va hainele cu un sort si mainile cu o pereche de manusi 
  5. Pregatiti 4 recipiente (eu folosesc borcane de 720 ml, cele mai mari, in care punem iarna compot...) si o lingura pe care o folositi doar in acest scop
  6. Puneti in fiecare recipient 1 lingura de ulei de floarea soarelui si 3 linguri de otet
  7. Adaugati vopselele (rosu, galben, albastru si verde) in recipiente diferite
  8. Turnati apa fiarta si amestecati bine
  9. Incepeti vopsirea oualor astfel: introduceti oul intr-una din culori pentru cateva secunde, scoateti-l cu lingura si-l stergeti cu un servetel de hartie, apoi introduceti-l in alta culoare. Eu am folosit doar cate doua culori, pentru ca altfel ouale sunt prea inchise la culoare. Folositi combinatiile de culori care va plac, mie mi-a placut tare mult cum au iesit cele cu rosu-verde si rosu-albastru, iar cele cu galben... asa si asa, dar gusturile difera, asa ca merita sa incercati!
  10. Scoateti ouale, stergeti-le cu un servetel de hartie curat si apoi asezati-le pe un material curat sau pe servetele de hartie.
     Daca nu ati inteles felul in care se proceeaza, urmariti video-ul de mai jos:


     Mult succes si spor la treaba, gospodinelor!

oana p.

    Niciun comentariu: