sâmbătă, 21 aprilie 2012

Bine nu inseamna perfect

   
     Se pare ca inspiratia mea vine din nou de la aceeasi intrebare a aceleiasi prietene de pe facebook si anume  "Cum va organizati ziua ca sa fie toate lucrurile facute bine si la timp?? HELP!!! " In timp ce spalam azi vasele, mi-am amintit de prietena mea si m-am intrebat la ce s-o fi gandit exact cand a pus aceasta intrebare. Cu gandul la intrebarea ei, dupa ce am terminat vasele, am facut o pirueta in casa si m-am uitat in jur la tot ce vad. Si m-am gandit eu: "Oare imi sunt toate lucrurile facute bine si la timp?" Un prim raspuns care mi-a venit in minte a fost: "Bineinteles". Apoi am realizat ca este o mare diferenta intre bine si perfect, adica intre a face treburile casei bine sau a le face perfect. Daca vom cauta ca toate lucrurile sa fie perfecte, vom sfarsi in frustrare pentru ca mereu si mereu ne vom consuma energia si timpul pentru acele mici detalii pe care doar noi le stim si le observam. Asa ca pentru mine, ca si gospodina a casei mele, a-mi face treburile bine inseamna sa-mi fie casa curata si ordonata. Ca si gospodina in casa ma multumesc cateva lucruri, si anume:
  1. In primul rand sa am mancare gatita. Mi se pare un lucru foarte important daca iti iubesti sotul si copiii sa le oferi la amiaza hrana calda. Daca ii tii doar cu salam si omleta... nu stiu ce sa zic, cred ca ar trebui sa-ti revizuiesti atitudinea. Asta nu inseamna ca nu am avut zile cand mi s-a intamplat sa nu reusesc sa fac mancare... si nu a fost o tragedie, dar important este sa nu facem un obicei din acest lucru. Un pastor tanar zicea in predica lui odata, si bine zicea, ca daca iti vine sotul acasa stresat, obosit si nervos... pune-l repede la masa si tot repede o sa-i treaca. Deci, nu prea imi inchipui sa treaca zile intregi si sa n-am ce sa pun familiei pe masa... 
  2. Sa fie curata casa. Ce inseamna pentru mine acest lucru? Nicidecum sa spal, sa aspir, sa lustruiesc  zi de zi in mod... obsedant... atunci nu as fi altceva in viata decat o femeie de serviciu a familiei mele. Si nu acesta este telul meu in viata. Vreau sa am timp sa ma bucur de ceea ce-mi ofera Dumnezeu in viata mea, de toate binecuvantarile pe care le-a revarsat asupra mea si asupra familie mele, vreau sa am timp sa iubesc pe cei dragi mie si sa fiu iubita, vreau sa am timp sa zambesc si sa-i fac pe altii sa zambeasca... Totusi... nu scap sa nu trebuiasca sa matur zilnic de trei ori... 
  3. Sa-mi fie ordonate lucrurile. Ordonat nu inseamna pentru mine ca toate lucrurile sa fie in orice secunda din orice zi exact exact la locul lor. Am asezat borcanul de dulceata cu un raft mai sus? Vaaai, ce tragedie!!! Oooo, nuuu! M-as considera o prizoniera in propria-mi casa, m-as simti ca fac ca cei de la CTC de pe vremea comunismului. Cum ar fi ca toata ziua sa scoatem lucrurile din dulapuri, din sertare, din camari si debarale? Da, facem asta de cateva ori pe an, cand facem curatenie generala (vezi postarea mea Curatenia de primavara) si asa trebuie sa facem daca suntem  gospodine bune. Eu cred ca o gospodina inteleapta isi tine casa in ordine fara sa uite de alte lucruri importante ale vietii: partasia cu Tatal, timp petrecut cu sotul, cu copiii, cu ea insasi... Cred ca nu trebuie sa ne impiedicam zilnic de mici detalii care nu sunt perfecte in casa noastra. 
     De fapt, totul este foarte simplu, ca un speech in 3 puncte. Concluzia este, dragile mele, simtiti-va bine in propria casa, propria familie, propria viata! Nu te lasa intemintata de obsesia unei case perfecte!!! Si ce-i daca ieri ai spalat si lustruit geamurile si azi a venit furtuna! Nu lua azi totul de la capat! Maine poate va ploua din nou. Asa nu vei ajunge nicaieri! Crezi ca Dumnezeu la sfarsitul vietii noastre ne va intreba cate geamuri am lustruit sau cate rafturi am sters? Sigur, acestea, repet, nu trebuie neglijate! Insa acestea nu trebuie sa ne faca prizoniere, ci trebuie sa fim acele femei intelepte care stim sa ne masuram bine viata si prioritatile. Asa ca, haideti sa fim gospodine intelepte, sa ne facem treburile casei bine, ca pentru Domnul, dar sa nu uitam de curatenia si ordinea din sufletele noastre, ceea ce este cu adevarat important.  

Proverbe 31:10-31

10. Cine poate gasi o femeie cinstita? Ea este mai de pret decat margaritarele.
11. Inima barbatului se increde in ea, si nu duce lipsa de venituri.
12. Ea ii face bine, si nu rau, in toate zilele vietii sale.
13. Ea face rost de lana si de in si lucreaza cu maini harnice.
14. Ea este ca o corabie de negot; de departe isi aduce painea.
15. Ea se scoala cand este inca noapte si da hrana casei sale si imparte lucrul de peste zi slujnicelor sale.
16. Se gandeste la un ogor si-l cumpara; din rodul muncii ei sadeste o vie.
17. Ea isi incinge mijlocul cu putere si isi oteleste bratele.
18. Vede ca munca ii merge bine, lumina ei nu se stinge noaptea.
19. Ea pune mana pe furca, si degetele ei tin fusul.
20. Ea isi intinde mana catre cel nenorocit, isi intinde bratul catre cel lipsit.
21. Nu se teme de zapada pentru casa ei, caci toata casa ei este imbracata cu caramiziu.
22. Ea isi face invelitori, are haine de in subtire si purpura.
23. Barbatul ei este bine vazut la porti, cand sade cu batranii tarii.
24. Ea face camasi si le vinde si da cingatori negustorului.
25. Ea este imbracata cu tarie si slava si rade de ziua de maine.
26. Ea deschide gura cu intelepciune, si invataturi placute ii sunt pe limba.
27. Ea vegheaza asupra celor ce se petrec in casa ei, si nu mananca painea lenevirii.
28. Fiii ei se scoala si o numesc fericita; barbatul ei se scoala si-i aduce laude zicand:
29. "Multe fete au o purtare cinstita, dar tu le intreci pe toate."
30. Dezmierdarile sunt inselatoare, si frumusetea este desarta, dar femeia care se teme de Domnul va fi laudata.
31. Rasplatiti-o cu rodul muncii ei, si faptele ei s-o laude la portile cetatii.

oana p.
     

Niciun comentariu: