sâmbătă, 10 ianuarie 2015

Brownies - homemade mix




Brownies... desertul meu preferat. Descoperit în călătoriile din SUA. Ultima dată m-am decis: trebuie să fac acest desert și pentru familia mea. OK, zis și făcut! Am început să întreb în stânga și în dreapta pe acolo prin State o rețetă. Ca răspuns la această întrebare mi se scotea o pungă de „praf”, un mix grozav la care se mai adăugau câteva ingrediente. Pffff, ok, dar câte cutii pot duce eu acasă? Și ce mă fac când se termină??? Iar ideea de a face o prăjitură din ceva praf în care nu știu exact ce este.... hmmmmmm... nu mă încântă... Nimeni nu știa o rețetă homemade de la început până la sfârșit, cu ingrediente clare pentru mine, românca :))))) Am făcut greșeala să aduc câteva pungi de brownies mix și i-am îmbolnăvit și pe ai mei de acest desert. E pur și simplu delicios! Buuun... s-a terminat și mixul așa că încep eu cercetarea mea în găsirea unei rețete ușoare și ieftine care să semene cât mai mult cu cea din State. Și în sfârșit am găsit-oooooooooo!!!!  Ce este minunat este că este o rețetă de homemade mix, așa că voi avea pregătite pungulițe pentru musafirii neașteptați sau pentru pofte urgente de desert. Iată rețeta:

Ingrediente:
  • 1 cană (240 -250 ml)  zahăr
  • 1/2 cană făină
  • 1/3 cană cacao
  • 1/4 linguriță sare
  • 1/4 linguriță praf de copt
(Până aici ingredientele uscate pe care dacă le mixăm le putem pune într-un recipient sau o punguliță bine închisă și o păstrăm în cămară pentru zilele în care avem nevoie de un desert rapid. Ce idee minunată! Ador lucrurile practice, ușoare, rapide! Scriem pe recipient sau pe pungă: Adaugă 2 ouă, 1/2 cup ulei și 1 linguriță ulei.)
  • 2 ouă
  • 1/2 cană ulei
  • 1 linguriță vanilie
  • opțional se poate adăuga alune, nuci, ciocolată sau după preferință
Mod de preparare:

Se mixează toate ingredientele uscate, după care se încinge cuptorul  la 170-180 grade C. Se pune hârtia de copt în tavă. Aceste ingrediente sunt pentru o tavă de aproximativ 20/20 cm. Precizez că este destul de puțin!!! Sugerez folosirea unei tăvi mai mari, eu am dublat toate cantitățile și am folosit o tavă de aproximativ 20/30 cm. Nu am tavă așa de mică, așa că am folosit un vas din ceramică. Adaugă  ouăle, uleiul și vanilia și amestecă bine. Turnăm compoziția în tavă și lăsăm la cuptor 20 de minute. Atenție!!! Nu lăsați mai mult pentru că se va întări prea tare! NU vă speriați, că pe deasupra se face o coajă, iar dedesupt este atât de moale, încât ai impresia că este un suc acolo. E absolut normal, nu vă temeți, scoateți tava și lăsați să se răcească bine. Tăiați doar după ce s-a răcit bine! Aspectul normal al acestei prăjituri nu este unul spectaculos, dar gustul este divin! Ideea este că pe deasupra să fie crocantă (de aceea se taie mai greu și nu are un aspect foarte îngrijit), dar în interior să fie... ciocolatos, lipicios, puțin gumat... nu pufos și uscat ca și checul! Cine a fost în State, știe despre ce vorbesc, iar cine nu... încercați această rețetă și veți descoperi acest desert minunat! Spor și poftă bună, gospodinelor!

oana p. 

Niciun comentariu: