joi, 10 ianuarie 2013

Ruladă cu cremă caramel



Sper că v-ați revenit după excesul alimentar din timpul sărbătorilor. Cu nădejdea că ați citit articolul meu cu micile trucuri în acest sens (Câteva trucuri după excesul alimentar din timpul sărbătorilor) și  că ați revenit la un mod sănătos și echilibrat de alimentație... propun azi o rețetă care vă va îndulci... 

Poate că după o săptămână de legume și fructe vi s-a făcut dor să mâncați ceva dulce. Așa că, în loc să cumpărați ceva, mai bine pregătiți voi acest desert care va încânta pe cei dragi. Este vorba de o ruladă pe care îmi amintesc că mami ne-o făcea în copilărie... mmmm, ce bună mai era! Îmi amintesc că priveam uimită cum cu atâta grijă trebuia acel blat răsucit cu prosopul și cu emoții ne uitam dacă nu a crăpat. De aceea... nu am îndrăznit până acum să fac acest desert, probabil am rămas cu acel sentiment de emoție crezând că am o sarcină grea de îndeplinit :)))

Cu dor de dulce și cu rulada în gând... mi-am luat inima-n dinți și am încercat rețeta. Printre telefoane de la Oradea la Cluj, adică de la fiică la mamă... am îndeplinit dificila „misiune” de a răsuci aluatul în prosop... așa că vă asigur: nu este greu deloc!!!! Sau poate voi știți deja... 

Ok, acum rețeta, tosuși.. nu??? Dar voi știți că-mi place să scriu... chiar mai mult decaât trebuie :)))

Buuun, este vorba de blatul pe care îl folosesc la torturi, rețetă pe care o găsiți în următoarele postări:


Dar, atenție, pentru că este vorba despre o ruladă și blatul trebuie să iasă mai subțire, la o tavă de 45/40 cm, rețeta se modifică astfel:

Ingrediente:

  • 4 ouă
  • 1 cană mai mică (de 200 ml) zahăr 
  • 1 cană  mai mică (de 200 ml) făină
  • 4 linguri ulei
  • praf de copt
  • vanilie

Mod de preparare:
Se separa gălbenușurile de albușuri. Albușurile se bat spumă și se adaugă zahărul până obținem o compoziție tare. Gălbenușurile se freacă bine cu uleiul. Se toarnă gălbenușurile în spuma de albușuri și se amestecă ușor cu telul sau cu lingura de lemn (Atenție! Nu cu mixerul) ca să nu se lase. Se adaugă făina, praful de copt stins cu lămâie sau oțet și vanilia și se amestecă la fel de ușor. Se preîncălzește cuptorul la 130 grade C. Se pregătește tava. Se pune hârtie de copt și se unge cu ulei sau unt. Se toarna compozitia în tavă, se nivelează frumos și se dă la cuptor 15-20 minute. Atenție! Urmăriți ca să nu coacă prea tare, că apoi devine casantă atunci când se rulează. Eu am tot verificat, ridicând colțul blatului puțin, iar când am considerat că este copt, l-am scos din cuptor. 

Pe un șervet se pune ușor blatul, cu mare atenție, să nu se rupă. Se ia foaia de copt. Blatul trebuie să fie cu fața în sus. Se rulează cu prosopul. Se lasă așa până se răcește.

Umplutura se face după gust. Mami ne făcea cu gem și era foarte bună, o delicatesă pentru noi... De data aceasta eu am făcut o cremă caramel, am avut poftă de ceva fin, cremos și dulce. Data viitoare o fac și eu cu gem. 

Iată rețeta pentru cremă:

Ingrediente:
  • 10 linguri de zahăr
  • 200 ml lapte fierbinte
  • 3 gălbenușuri
  • 1 lingură făină
  • 200 ml frișcă

Mod de preparare:
Zaharul se pune într-o cratiță și se caramelizează, apoi se stinge cu laptele și se lasă să fiarbă până se topește tot. Gălbenușurile se freacă bine cu făina, apoi din compoziția de caramel se pun câteva linguri peste compoziția din gâlbenușuri. Se amestecă bine și apoi se pune toată în cratiță peste caramel și se lasă să fiarbă până devine ca o smântână. Crema obținută se lasă până se răcește bine. Frișca se bate tare și apoi se toarnă  treptat  crema caramel peste.

Foaia de blat se desface ușor și din prosop și se pune crema sau gemul dasupra. Blatul nu necesită însiropare. Se rulează foaia cu grijă cât mai strâns.

Se pudrează cu zahăr sau se toarnă glazură de ciocolată deasupra... după preferință... Și... gata e rulada mea, taaadaaaa!!! Simplu și foaaarte gustoasă și nu e așa de greu cum am crezut eu...

Spor la treabă și poftă bună, paaaaaaa...

oana p.

Niciun comentariu: