luni, 4 iunie 2012

Prăjitură cu cremă de brânză


     Dragile mele, chiar dacă pozele mele nu arată foarte bine... totuși m-am gândit să vă mai pun câteva rețete pe blog, poate vă dau idei la gătit. Mi-ar plăcea să am timp să învăț să fac acele fotografii superbe pe care le vedem pe unele site-uri, însă asta ar însemna un aparat profesionist și mult timp pus la dispoziție pentru realizarea decorului și prelucrarea pozelor. Iar eu cum nu dispun de atât de mult timp... mă mulțumesc cu pozele mele, așa cum sunt ele... Considerați-le doar orientative, ca să vă dați seama despre ce este vorba și cam cum ar trebui să fie finalul.

     Ok, iată ce prăjitură am mai făcut pentru familia mea și a avut succes. Este vorba de un pandișpan de cacao și o cremă gustoasă de brânză, iar pe deasupra o gelatină făcută din budincă și sucul de la compot. Eu am folosit compot de vișine pentru că îi dă un gust acrișor prăjiturii.

     Iată rețeta:

Pandișpan:
Ingrediente:
  • 6 ouă
  • 6 linguri zahăr
  • 4 linguri făină
  • 3 linguri cacao
  • 1/2 plic praf de copt
  • 1 plic zahăr vanilat
Mod de preparare:
     Se separă gălbenușurile de albușuri. Albușurile se bat spumă și se adaugă zahărul în 4 reprize până obținem o compoziție tare. Se toarnă gălbenușurile în spuma de albușuri și se amestecă ușor cu telul sau cu lingura de lemn (Atentie! Nu cu mixerul) ca să nu se lase. Se adauga făina, praful de copt stins cu lămâie sau oțet, cacaoa și vanilia și se amestecă la fel de ușor. Se preincalzeste cuptorul la 120-150 grade C. Se pregătește  tava cu hârtie de copt și se unge cu ulei sau unt. Se toarnă compoziția în tavă și se dă la cuptor 1/2 h.  

Crema:
Ingrediente:
  • 1 kg brânză de vacă
  • 2 ouă
  • zahăr pudră (nu scriu cantitatea, căci eu pun după gust)
  • vanilie
  • 200 g unt
Mod de preparare:
      Se separă gălbenușurile de albușuri. Albușurile se bat spumă și se adaugă zahăr după gust până obținem o compoziție tare. Se toarnă gălbenușurile în spuma de albușuri și se amestecă bine. Se frâmântă bine brânza și untul, după care se amestecă împreună cu spuma obținută din albușuri și gălbenușuri. Se adaugă vanilia și se gustă crema ca să vedem dacă mai trebuie zahăr. Puneți zahăr după gustul vostru... 

   
     Când s-a răcit pandișpanul, se pune cremă pe deasupra și se apasă bine, netezind frumos. Pe deasupra se poate face o glazură de ciocolată sau gelatină cu compot sau budincă de vanilie și sucul de la compot. Eu am ales ultima variantă, folosind compot de vișine și a dat un gust acrișor prăjiturii, foaaaaaarte gustos. Să încercați și voi, e foarte bună, copiilor le-a plăcut foarte mult.

     Vă doresc spor la treabă, dragi gospodine!!! Sper să vă placă prăjitura și să aduceți bucurie celor dragi... 

oana p.

Un comentariu:

Nelly T. spunea...

Am facut aceasta prajitura si a iesit foarte delicioasa, s-a terminat repede, am facut din nou a doua zi. Si...este foarte usor de facut! Multumim Oana!