sâmbătă, 2 iunie 2012

Mama ne făcea spumă de căpșuni...


     Săptămâna aceasta mă uitam la căpșunile proaspăt culese din grădină și mi-am amintit de primele căpșuni pe care le cumpăra mama sau tata de la piață... pe vemea când nu ne gândeam nici la E-uri, nici la nocivitatea zahărului :)

     Așa că mami ne făcea una din bucuriile copilăriei - spuma de căpșuni. O bunătate! Nici nu termina mama bine de făcut minunata delicatesă, că eram tot mânjiți pe nas, pe gură, pe obrăjori...

     Amintindu-mi de bucuria pe care o aveam ca și copii savurând această spumă de căpșuni... m-am gândit să le fac și copilașilor noștri această rețetă, ca să guste și ei din... „dulceața copilăriei mele”...

     Inițial, vă spun sincer, am vrut să fac de fapt acea prăjitură roz pe care o mâncam la cofetării când eram copii. Se numea „Spumoasă” și era dulce-dulce, avea foițe sus și jos, ca și cremeșul. Am plănuit să fac ieri două foi din aluat franțuzesc, dar se pare că vinerea mea secretă (click) a fost întreruptă de diverse activități neplanificate.

     Și pentru că nu am apucat să fac acele foi, am rămas doar la simpla spumă de căpșuni, care de fapt ar fi fost crema pentru cele două foi. Poate altă dată...

     Totul este foarte simplu și e o minunăție pentru cei cărora le plac deserturile. Cred că e desertul perfect pentru o zi de sâmbătă... ca cea de azi. Bine că am apucat să fac o poză și pentru voi... că a fost ultima porție... vă dați seama că... s-a... evaporat... fiind 5 membri în familie... Mâine nu mai avem desert, dar... asta e... 

     Bun, hai să vedem despre ce este vorba. Să nu mă certați, dar chiar nu știu cantități deloc, am făcut totul după ochi și după gust. Am luat 6 ouă și am separat albușurile de gălbenușuri. Am bătut spumă din albușuri și am pus zahăr după gust până a devenit o bezea dulce... după preferința voastră. Am pus bezeaua la frigider. Apoi am luat căpșuni... dar oare câte? Sunt culese din grădină, habar nu am cantitatea. Dar ca să vă dați seama... cam cât ar încăpea într-o farfurie de supă plină plină... Sorry... rețeta asta nu e explicată ca și celelalte, dar sper că înțelegeți. Spălați căpșunile bine, le curățați de codițe și le puneți în blender până devine o pastă moale. Dacă nu aveți blender folosiți furculița. Luați 2 plicuri de gelatină și folosiți-o conform instrucțiunilor de pe plic. Amestecați compoziția cu bezeaua obținută din albușuri și potriviți de zahăr după gust.

     Dacă credeți că este prea dulce puteți adăuga puțină lămâie. Decorați cu fructe de sezon și puneți-o la rece câteva ore... la noi s-a servit imediat... cine a avut răbdare????  :)))

     Vă doresc o sâmbătă minunată! Să aveți poftă bună... dacă vă hotărâți să faceți acest deliiiiciiiioooos desert...
http://www.riverfrontberryfarm.com
oana p.

Niciun comentariu: