miercuri, 30 octombrie 2013

Ciorbă falsă de burtă


Nu știu câte dintre voi ați mâncat ciorbă de burtă, dar adevărată. Eu da, m-a lămurit Marius al meu pe vremea când eram încă prieteni... și acum țin minte, eram la un restaurant și am gustat și eu. De atunci mi-a plăcut enorm de mult cum te învăluie toate gusturile. 

Asta până când după ani buni de gospodină în casă, m-am pus să fac și eu vestita ciorbă de burtă. Pffffff, dacă vă place ciorba de burtă și încă nu ați făcut acasă, vă sfătuiesc să nu faceți niciodată!!! Eu am făcut, și de atunci... gata cu ciorba de burtă. Mi-a fost de ajuns să văd cum arată burta aia, pe care a trebui să o tai feliuță cu feliuță, ca să nu mai vorbim de mirosul pe care l-a făcut în casă în timpul fierberi :))))) Și de atunci, gata cu ea! Dar între timp, am găsit un înlocuitor, o ciorbă falsă de burtă, adică o ciorbă cu ciuperci pleurotus. Dacă nu ați mai încercat până acum, vă sfătuiesc să o faceți cât mai curând. Imită foarte bine ciorba de burtă.

Iată o poză cu ciupercile pleorotus, ca să știți despre ce este vorba:


Ingrediente:

  • 500 g ciuperci pleurotus
  • apă
  • 2 bucăți gogoșar roșu
  • 1 morcov mare
  • 1 ceapă mare
  • 3, 4 linguri ulei
  • 150-200 g smântână
  • 2 caței usturoi
  • 1 gălbenuș
  • 2-3 linguri oțet
  • sare, piper
  • 1 ardei iute (opțional)

Mod de preparare:

Se curăță ceapa și se taie mărunt, iar morcovul se curăță si se rade pe răzatoarea mică. Gogoșarul (poate fi și murat) se taie felii mici. Se călesc legumele în ulei. 


După aproximativ 5 minute se adaugă ciupercile spălate și tăiate fâșii, ca la ciorba de burtă.


Se lasă la fiert aproximativ 25 de minute, după care se sărează și piperează după gust.
Se trece usturoiul prin presă și se adaugă ciorbei. Se adaugă oțet și se înlătură ciorba de pe foc.
Gălbenușul se amestecă bine cu smântâna și cu două, trei polonice de ciorbă. Se adaugă apoi treptat și restul compoziției de smântână și se amestecă întruna, ca să nu se taie.

Poftă bună!

Varianta pentru congelator:


Un comentariu:

Lenjerii-Romanesti spunea...

Va recomand sa fierbeti si un os de vita cu maduva. Gustul se schimba radical. Eu sunt un mare preparator de ciorba de burta adevarata si imi iese foarte bine, atat din burta cat si din carne de rasol de vita, care nu mai miroase asa urat insa o sa incerc si cu pleurotus.