vineri, 3 mai 2013

Filmul „Viața lui Isus pe înțelesul copiilor” - dublat în limba română



Iată o idee pentru una din serile dinaintea sărbătorile pascale: să vizionăm un film adaptat pentru copii în limba română despre viața Mântuitorului Isus. Noi am experimentat aceasta joi seara și a fost frumos, chiar dacă avem niște năzdrăvani pliiiini de energie.

De ce am ales să punem acest film??? Pentru că atunci când copiii vizualizeaă ceea ce le-ai spus deja ai mult mai multe șanse ca ei să rețină istoria minunată a lui Isus. Povestește-le despre Isus... amintește-ți de mama sau bunica ta cum te ținea pe brațe și îți spunea fascinantele minuni pe care le-a făcut Isus. De ce să nu facem și noi la fel? Să le spunem și noi copiilor noștri despre Isus și să le explicăm cum putem noi mai bine ce sărbătorim zilele acestea și importanța colosală a evenimentelor desfășurate... pe înțelesul lor... Să nu credeți că sunt prea mici!!! Copiii sunt foarte receptivi. Acest film îi poate ajuta să li se fixeze în minte anumite aspecte din viața lui Isus, pentru că este prezentată din perspectiva unor copii, care mergeau și ei cu Isus.

Cum am mai spus: să nu credeți că sunt prea mici! De ce? Pentru că îmi amintesc că înainte de Revoluția din 1989, pe vremea comunismului, când orice eveniment creștinesc era anihilat din rădăcini... un om credincios invita familii la el acasă pentru a viziona filmul Viața lui Isus. Aveam doar 4-5 ani... însă îmi amintesc și acum fiorul pe care îl simțeam văzând acele imagini cu Isus. Stăteam așezată la picioarele mamei (pentru că eram mulți într-o cameră de apartament, iar noi, copiii, stăteam pe jos) și trăiam fascinată toate acele evenimente din viața lui Isus.

Deci... nu sunt prea mici copiii voștri! Petreceți un timp frumos și folositor împreună cu ei! Am fost foarte bucuroasă să văd reacțiile copiilor noștri. Sper să nu mă certe copiii când vor fi mari că am scris puțin despre ei pe blog, însă trebuie să vă împărtășesc ceva. Cel mijlociu a avut o rugăciune foarte frumoasă în seara aceea, iar eu credeam că e mic și nu a înțeles mare lucru. Dar a receptat tot. S-a simțit în rugăciunea lui ceva... diferit... Iar cel mare... părea distrat și indiferent... dar înainte de culcare, a venit în bucătărie cu lacrimi în ochi și mi-a zis: „Mami, să știi că după ce m-am rugat mie mi-a venit să plâng... nu știu de ce...” Vorbind cu el, am înțeles: era impresionat de faptul că Domnul Isus a fost batjocorit, bătut, răstignit pe cruce pentru ca noi să fim iertați. A înțeles că și pentru el Domnul Isus a murit. L-am îmbrățișat și i-am explicat că este absoult normal să fie emoționat și i-am spus că și eu am plâns la film. Liniștit că și mami a avut aceeași reacție și că totul este în limite normale, a plecat liniștit la culcare, iar eu L-am rugat pe Tatăl din cer să ia această sămânță pusă în inima copilului și să o facă să încolțească la momentul potrivit. Zi de zi Îl rog pe Dumnezeu să țină copiii noștri în mâna Lui, să-i păzească de orice rău, să le binecuvinteze viitorul din toate punctele de vedere, să-i facă credincioși autentici, care să-L urmeze și să-L slujească pe Dumnezeu toată viața și cu toată inima lor... Acum să nu credeți că a doua zi totul a fost perfect! Băieții noștri tot năzdrăvani au fost!!! Bineînțeles că dimineață am luat-o de la capăt: „Fii cuminte! Haide! Fă asta, te rog! Hei, nuuuu! Ai grijă!” Atunci seara a fost o sămânță pusă în inima copilului. Modelarea copilului este un proces anevoios... dar nu trebuie să deznădăjduim... Nu uitați, viitoarea generație este în mâinile noastre! Cum vrem să facem viitorul???

Ok... când e vorba de copii e muuult de povestit... m-am cam abătut total de la subiect :)))) Deci, iată filmul Viața lui Isus pe înțelesul copiilor dublat în limba română. Vizionare plăcută!


Niciun comentariu: