joi, 2 mai 2013

Revelația unei gospodine în prag de sărbătoare


Prin definiție „relevație” înseamnă „o descoperire neașteptată a unui fenomen sau a unui adevăr ascuns”. Dar cine-i gospodina din titlu??? Evident că eu... Așa că vreau să vă scriu câteva rânduri despre gospodina din mine și minunata revelație :))))) 

Dar să lăsăm gluma la o parte și să vă spun despre ce este vorba... Citind pe blogul meu postarea Cum ne organizăm ca să fim gata de Paște, m-am așezat pe-o canapea cu laptopul în brațe, iar pixul și hârtia în mână. Am început frumos și organizat să-mi notez meniul de sărbătorile pascale, cu rețete, linkuri, listă de cumpărături și chiar bugetul necesar. Am început apoi să vorbesc cu soțul meu despre toate acestea și încet-încet mi s-a conturat în mintea mea programul meu pentru săptămâna care îmi stătea în față. Aveam scenariul în minte, scenariu bine cunoscut majorității femeilor înainte de sărbători: program foarte încărcat, curățenie, mâncare de nu știu câte feluri, oboseală multă acumulată, stres... recunosc că nu-mi plăcea ce mi se arăta... mai ales că era o săptămână în care trebuie să o dedicăm sufletului nostru. Este săptămâna în care ne amintim de ceea ce a făcut Isus pentru noi, El și-a dat viața pentru noi, a murit pe cruce ca noi să fim mântuiți și să moștenim viața veșnică împreună cu El... Îmi doream ca în această săptămână să mâ gândesc mai mult la Dumnezeu și la întreg planul Său de mântuire... însă agenda mea de gospodină era prea plină :( Atunci am avut o revelație, iar o voce mi-a întărit gândurile. Era vocea soțului meu, nu vă speriați că împreună cu revelația mi s-a dat să aud și voci :)))) Și mi-a spus cât se poate de simplu și de masculin: „Merită pentru 20 de minute cât mănânci atâta trudă???” Bine zici, soțior scump și drag... și am început să taaai de pe lista mea, să tai, să tai... am simplificat meniul sofisticat la un meniu aș zice eu... decent :) de sărbătoare.

Iată că e joi și pot să vă spun că am avut parte de relaxare, de odihnă, de momente în care am meditat la Dumnezeu și la tot ceea ce a făcut El pentru mine, am avut momente în care m-am răsfățat mergând la coafor și la cosmetică, am petrecut timp cu cei dragi ai mei... zile minunate... ceea ce nu aș fi putut avea dacă îmi lăsam agenda plină-plină. În timp ce tăiam de pe listă mi-am amintit de adevărul din postarea mea Povestea pietrelor, mi-am amintit de felul în care se încheie articolul: „Aveti grija de pietrele mari in primul rand, de lucrurile care intr-adevar conteaza. Stabiliti-va prioritatile, restul este doar nisip”. Am stat apoi și m-am gândit: ce amintiri vor râmâne peste ani??? Faptul că am lustruit de 100 de ori geamurile și că am făcut 1000 de feluri de mâncare și prăjituri??? Eu cred că vor rămâne altele: o plimbare cu familia, un film vizionat cu cei dragi, poate o felicitare handmade, vopsirea ouălor sau pregătirea unei prăjituri împreună cu cei mici... Acestea sunt pietrele... aceasta e ceea ce contează. Restul... e doar nisip...

Acum să nu vă gândiți că trebuie să lăsăm totul jos, să nu facem curățenie sau mâncare... departe de mine așa ceva!!! Vorbesc având în urmă o curățenie de primăvară foarte organizată (fiecare obiect a trecut prin mână), un meniu scris, un plan bine stabilit, cumpărături făcute din timp... Dar trebuie făcute toate cu înțelepciune, cu măsură și în mod organizat. Majoritatea femeilor de sărbători sunt ca niște zombi frumos îmbrăcate și machiate. Scuzați comparația, dar uneori așa suntem... frânte de oboseală, incapabile de a vedea binecuvântările din jurul nostru, imune la dragostea celor din jur... și asta doar pentru că am ales să facem prea multe într-un timp prea scurt. Și m-am gândit apoi: de ce oare? Cine ne condamnă la așa ceva? Noi însene ne punem povara pe umeri și o duuuuucem și o duuuuucem, iar în dimineața Învierii, când Domnul nostru a înviat... în loc să strigăm de bucurie înaintea Lui... tot ce putem mormâi cu ochii lipiți de somn este: „Deja e dimineață? Abia acum am adormit...”  

Dragile mele! Soții și copiii noștri ne vor pe noi în primul rând; vor atenția și dragostea noastră... timpul nostru... De aceste sărbători fiți gospodine înțelepte! Lăsați rețetele sofisticate pentru weekend-uri mai liniștite, când veți avea timp și răbdare... Amintiți-vă de cei dragi din casă și oferiți-le timpul, dragostea și energia voastră! Plimbați-vă împreună! Priviți-vă soțul în ochi așa cum o făceați când v-a cucerit. Spuneți-i cât de mult îl iubiți și ce înseamnă el pentru voi. Priviți afară minunata natură ce ne înconjoară și amintiți-vă de Făcătorul ei. Priviți spre cer și înălțați o rugăciune Tatălui. Mulțumiți-I pentru planul Său de mântuire pentru întreaga omenire! Lăudați-L că într-o săptămână ca această Fiul Său a murit pentru păcatele oamenilor! Și a înviat! Strigați cu bucurie: „Hristos a înviat!” Cântați! Râdeți! Zâmbiți mai mult! Faceți o felicitare împreună cu cei mici! Vopsiți ouăle împreună! Și ce dacă se vor sparge câteva?! Puneți câteva ouă în plus ca o marjă pentru eventualele accidente. Vă amintesc că 5 ouă costă doar cîțiva lei... nu merită bucuria copiilor noștri atât??? Lăsați copiii să frâmânte un aluat, să pună o lingură de făină... vor fi atât de bucuroși. Și ce dacă se va face un pic de murdărie??? Oricum hainele se vor spăla, iar podeaua cu siguranță o veți curăța înainte de Paște! Vizionați filmul despre Isus împreună și explicați-le copiilor adevărul despre această sărbătoare minunată, și anume că-L sărbătorim pe Isus Cel înviat, nu pe Iepurașul gogonat. În același timp... nu privați copiii de bucuria de a primi daruri în dimineața Învierii, oferiți-le cu drag spre bucuria lor... abia aștept să văd reacția lor de duminică dimineața... pupe-i mami pe ei!!! Apoi faceți-vă timp și pentru voi! Priviți-vă în oglindă ca să vedeți cât de frumos v-a creat Dumnezeu! Draga mea, ești minunată exact așa cum ești, ești perfectă, pentru că Dumnezeu ți-a sculptat nasul, fruntea, trupul... El ți-a colorat ochii și părul... El ți-a conturat buzele și ți-a dat formă tuturor trăsăturilor. Fă-ți timp și pentru tine! Relaxează-te și bucură-te în liniște de o baie calmantă (click aici pentru a citi despre Baia regească Cleopatra). Vei zice: „nu pot, eu am copii, e gălăgie mare”. Și eu am trei! Și ce năzdrăvani!!! Vă spun că se poate! Culcă-i într-o seară cu jumătate de oră mai devreme, crede-mă că nu vor păți nimic... chiar vor fi mai odihniți dimineață. Îngrijește-te! Fii frumoasă de sărbători! Fii frumoasă atât în interior cât și în exterior... te vei simți atât de bine în pielea ta, vei radia de bucurie... o bucurie molipsitoare, care îi vor face și pe cei din casa ta la fel... 

Închei acum... provocându-vă să vă amintiți de lucrurile care contează cu adevărat. Nu fiți gospodine neglijente și leneșe, dar nu intrați nici în cealaltă extremă. Nu uitați: cei dragi au nevoie de NOI, nu doar de „serviciile” noastre!!! În casă nu suntem guvernante, suntem soții și mame, așa că veniți să ne comportăm ca atare. Amintiți-vă prioritățile din viața voastră, de lucrurile care într-adevăr contează... restul... e doar nisip...

Spor la treabă și un timp minunat cu Dumnezeu, cu cei dragi și cu voi însevă! Asta e ceea ce vă doresc deocamdată... urarea de sărbători... în altă postare :)

Niciun comentariu: